Monday, November 1, 2010

Pasti Ada Bahagia Untukku ~

Saat saye rasekan dunie saye sempurne kerana adenye awak,..
DIA tarik awak dari saye,..
Tu tandanya DIA ingin menegur saye kan...
Menegur salah yang terlalu banyak saye lakukan...
Bukan pade awak saje,..
Tapi pade semue orang...
Tu tandanya DIA sayangkan saye...


Saat saye rase saye sangat bahagia,..
DIA berikan saye kekecewaan,..
Tu tandanya DIA mahu saye jadi lebih tabah,..
Menjadi lebih kuat,..
DIA sedarkan saye bahawa dunia ini semuanya sementara,..


Saat saye terlalu cintakan awak,..
DIA tunjukkan saye kecurangan hati awak,..
Tu tandanya DIA mahu saye kenal siapa awak sebenarnye,..
DIA telah buktikan pade saye bahawa cinta manusia itu tidak pernah kukuh...
DIA mengajar saye untuk lebih mencintaiNya...
Dan ini membuat hidup saye semakin tenang...


Saat saye berada dalam masalah yang masih belum selesai,..
DIA hadiahkan saye dugaan yang tak tertanggung untuk saye hadapi,..
Tu tandanya DIA mahu saya sentiasa mengingatiNya yang saya pernah lupa,..
Tu tandanya DIA masih sayangkan saya,..
DIA tidak akan menguji umatnya sekianya DIA tahu umatnya itu tidak mampu...


Walaupun hidup saye xseceria dulu,..
Tapi saye lebih tenang sekarang,..
Walaupun hidup saye tiada cinte lagi untuk awak,..
Tapi hati ini sepenuhnya mencintaiNya,..


Dan,..


Saye bersyukur ini semua terjadi,..
Kerana semua ini mengajar saye erti sebuah kehidupan 
yang mungkin tak akan orang lain rasakan dan lalui,..


Saye xpernah menyesal awak berlalu pergi dari saye,..
Walaupun ape yang saye tanggung ini sukar untuk diungkapkan,..
Tapi, saya xpernah menyesal atas apa yang terjadi ni,..


Kerana,.. 


Saya tidak akan menjadi saye yang sebaik sekarang,
sekuat sekarang, sematang sekarang dan setabah sekarang
kalau Dia tidak memberikan pengajaran ini kepada saye,..


Saya bersyukur dengan teguran yang DIA anugerahkan pada saye,..
Sekurang-kurangnye saye kenal siapa awak yang sebenarnye,..


Dan saye xmungkin akan lalai lagi dalam setiap ape yang saye lakukan,..
Dan saye akan menjadi lebih memahami,..
Dan menghargai sesiapa yang berada disisi saya sekarang...


Walaupun kadang kala hati saya terlalu berat untuk hadapi semua ni,..
Saya tetap percaya,..


Setiap dugaan yang berat, pasti ade hikmah disebaliknya,..


Mungkin


Akan ada bahagia untuk saye yang dijanjikan selepas dugaan yang perit ini..


Pasti ada Bahagia Untukku ~ Allah S.W.T Yang Lebih Mengetahui segalanya....

No comments: